SS-9 / SS-12– La Llena – – 17,120 kms.

Descripció General:
Aquest tram és una altra de les novetats del 2008. És un tram que pot marcar sorpreses ja que combina 3 carreteres de característiques diferents. El tram arrenca prop de Juncosa i sobre un traçat rapidíssim s’enfila fins a arribar a la carretera C-242. Aquest primer sector de tan sols 3 kms. es caracteritza per uns interiors pavimentats que exigiran una concentració màxima. Un cop s’arriba a la C-242, el tram fa servir una part del que l’any passat fou el tram de Coll del Grau. La carretera planeja durant 4 kms. ràpids però amb algunes zones en les que si els participants ‘tallen’ es pot embrotir la carretera. Finalment, una cruïlla en direcció a la Pobla de Cérvoles canvia radicalment la fisonomia de l’especial en entrar a una carretera amb asfalt irregular i molta grava a les cunetes. Aquests últims kms. queden a més a més just a la cara nord de la Serra de la Llena, i per tant és molt possible l’aparició d’humitats

Zones de Públic ZP-1
La ZP-1 és sens dubte la menys interessant de tot el tram. S’arranca en una zona rapidíssima i la manca de llocs elevats provocarà que els llocs per ubicar espectadors siguin realment limitats.

Accés: Utilitzant el mateix accés que la ZP-2 de Les Garrigues fins a El Soleràs, s’ha de continuar 10 kms més fins el nucli urbà de Juncosa. La sortida de l’especial es troba a 3 kms. del nucli urbà.

Serveis: Zona de pàrking a la població de la Juncosa.

Zones de Públic ZP-2
La ZP-2 és un altre dels millors punts de tot el ral•li. Diverses paelles al final de la pujada de la pista de Margalef, completament plenes de grava garanteixen l’espectacle. L’únic problema és la proximitat amb l’accés a la ZP5 de Coll del Grau que farà que l’accés de vehicles estigui restringit.

Accés: Utilitzant els mateixos accessos que per a la ZP-1 del tram de Les Garrigues o la ZP-5 del tramo de El Priorat, s’ha de continuar per la C-242 fins a trobar-se amb el tram, 5 kms. després de deixar la cruïlla de Margalef.

- Serveis: Pàrking a la carretera d’accés C-242.

Zones de Públic ZP-3

La ZP-3 és una cruïlla on s’hi arriba molt de pressa per afrontar l’última part del tram que condueix a la Pobla de Cérvoles. La mateixa cruïlla és delicada amb illetes i un superada trobarem diversos revolts que tindran tendència a embrutar-se.

Accés: Per arribar a aquesta zona de públic s’ha de venir per la C-242, el que l’any passat era el tram de Coll el Grau. Des del nordest, es pot accedir per Vimbodí i Vilanova de Prades. Per venir del sud, s’ha d’agafar la C-242 a la N-420 i passar per Alforja, Cornudella de Montsant i Ulldemolins.

Serveis: Zona de pàrking limitat a la mateixa carretera de accés C-242.

Zones de Públic ZP-4

La ZP-4 està just a l’arribada de l’especial. És especialment interessant l’últim revolt a dretes, des d’on es divisa una bona part dels últims metres del tram.

Accés: Per accedir a La Pobla de Cérvoles s’ha de sortir de l’Autopista AP-2 per la sortida 8. Sortint per Albí, ens dirigirem a El Vilosell i La Pobla de Cérvoles per la LP-7013. La població es troba a tan sols 10 kms. de l’autopista.