SS-1 / SS-4 – La Mussara – 20,480 kms.

Descripció General:
El RallyRACC 2008 comença amb una novetat, la nova versió del tram que en 2007 fou el tram de Vilaplana. El tram arrenca en un sector inèdit, sobre una carretera estreta, recentment asfaltada i amb molt bones vistes sobre la comarca del Baix Camp, pels volts del quarter militar en desús de Castillejos. Després d’una zona rapidíssima només de deixar enrere Castillejos, un descens vertiginós condueix a una cruIlla de quasi 90º que empalma amb la T-704, per la part final del tram del 2007. Després de 4 kms. molt ràpids fins la cruïlla de La Febró, el tram inicia un descens molt tècnic, sinuós i amb múltiples paelles fins a arribar a Vilaplana, la població on acaba l’especial.

Zones de Públic ZP-1
• La ZP-1 es troba a la sortida del tram. Es tracta d’una zona amb revolts ràpids, amb bona ubicació només començar l’especial, que culminen amb una paella a l’esquerra on la ubicació és més limitada. Aquesta zona de públic té a més a més l’encant d’unes excel•lents vistes sobre la zona de Reus.

Accés-1: Des de la N-240 que uneix Reus amb Falset s’ha de prendre la C-242 cap a Les Borjes del Camp i Alforja. Uns 5 kms. després, en arribar al Coll d’Alforja s’ha de girar per la TV-7012 en direcció a Arbolí i el tram es troba sobre la TV-7092, a uns 3,5 kms d’aquesta cruïlla.

Accés-2 Seguint les mateixes indicacions que per l’Accés-1, seguir en direcció a Cornudella del Montsant per la C-242 fins al km 48,2. En aquest punt, una pista asfaltada ens condueix cap a Arbolí passant pel pantà de Siurana, i evitant així el trajecte utilitzat pels cotxes del ral•li.

Serveis:
- Zona de pàrking al voltant de la població d’Arbolí

Zones de Públic ZP-2
La ZP-2 és la cruïlla en forma de ‘T’ sobre la T-704. Aquesta forma un angle de poc més de 90º i serà especialment important pels participants perquè s’arriba per una zona rapidíssima i s’entra en una llarga recta just després. El principal handicap d’aquest punt és que no hi ha zones elevades pel que la ubicació no és la més idònia

 Accés: Per a accedir per la zona nord del tram, la millor opció és agafar la sortida de l’AP-2 de Montblanc o prendre la C-14 des de Reus en direcció a Montblanc, Espluga de Francolí i Vimbodí. Pujar per la TV-7003 en direcció a Prades, on trobarem a l’esquerra la T-704 que condueix a La FebróCapafons. Finalment trobarem la T-704 que condueix a La Febró i 7,5 kms. més endavant el tram cronometrat.

 Serveis: Pàrking molt limitat sobre la mateixa T-704

Zonas de Público ZP-3

La ZP-3 és la cruïlla de Mot-ral però enguany en direcció contrària a l’any passat i ben diferent al antic tram. En aquesta versió, el tram gira cap a l’esquerra i la cruïlla perd força espectacularitat. Els revolts anteriors i posteriors a la cruïlla són ràpids i sense massa interès.

Accés: Des de la població d’Alcover, prenent la TV-7041 i després d´uns 11 kms. s’arriba a l’antic tram. Llavors s’ha de girar a l’esquerra en direcció a Mon-ral i després d’uns 8 kms més s’arriba al tram.

Serveis: Pàrking molt limitat a la TV-7045 que és molt estreta en aquesta zona.

Zonas de Público ZP-4

La ZP-4 és una àmplia zona de públic que té el seu interès a les primeres corbes tancades amb una paella a dretes, a quasi 2 kms de l’arribada. A aquesta zona s’hi accedeix per un camí des de el nucli urbà de Vilaplana.

Accés: Des de la N-420 a la sortida de Reus, agafar a la dreta la T-704 per Maspujols i l’Aleixar fins arribar a Viaplana.

Accés-2: Des de l’oest per Alforja per la C-242 i llavors girant a la dreta per la TV-7013 que passa per la Urbanització Portugal.
(Accés per la carretera de la Selva del Camp restringit per ser el de sortida del Rally).

Serveis:
- Zona de pàrking al voltant de la població de Vilaplana
- Un sender senyalitzat per recórrer a peu, des de la part nord de la població, tot passant pel dipòsit d’aigua, condueix al tram (2 km).

Atenció!! L’entrada del tram per la mateixa arribada estarà prohibida ja que es tracta d’una zona sense pas fora de l’asfalt. Tots els espectadors hauran d’utilitzar el sender per a accedir a la especial.

Serveis: Aparcament molt limitat a a la pista d’accés en arribar a Querol